Horch 853 z 1936 roku
Garaż

Horch — legenda powraca. Trochę.

Motoryzacja się komplikuje. Producenci prześcigają się w dostarczaniu klientom aut dokładnie takich, jakie chcą — nawet na miarę. Chyba najbardziej wyraźnie było to widać w linii produktowej Mercedesa. Jednak gama producenta kończyła się na klasie S, która w pewnym momencie stała się zbyt popularna i nie była odpowiednim wyborem dla tych najzamożniejszych klientów marki. Żeby zapobiec przechodzeniu do np. Rolls Royce’a postanowiono wskrzesić markę Maybach. Po klapie w postaci modeli 57 i 62 zmieniono strategię i teraz Mercedes Benz Maybach S650 Sedan to najbardziej luksusowa i niebywale droga wersja klasy S dla tych, dla których zwykła S-ka jest zbyt…zwykła.

Ten ruch Mercedesa postawił jego odwiecznych rywali, czyli BMW i Audi. Po kilku latach bezkonkurencyjnego panowania pojawiła się zapowiedź godnego przeciwnika w walce o przychylność najgrubszych portfeli tego świata. Audi zapowiedziało wskrzeszenie nazwy Horch.

Horch — historia burzliwa

Początki marki Audi sięgają XIX wieku. August Horch po opuszczeniu zakładów Karla Benza dogadał się z Sallim Herzem i w 1904 roku założyli Horch & Cie. Motorwagenwerke AG. Współpraca nie układała się jednaki pan Horch postanowił założyć August Horch Automobilwerke GmbH, żeby pozbyć wspólnika. Jednakże opuszczając firmę nie miał praw do nazwy Horch więc za poradą syna jednego z wspólników zdecydował się nazwać swoją nową markę samochodów Audi. 

Logo Audi, wcześniej Auto Union to cztery pierścienie marek, 
z których złączenia powstało Audi. Ilustracja prezentuje tę historię.
Logo Audi, wcześniej Auto Union to cztery pierścienie marek, z których złączenia powstało Audi (Fot. Profi Auto)

Kolejnym ważną datą jest rok 1932. Wtedy to marki Horch, Audi, DKW i Wanderer połączyły się tworząc Auto Union AG. Po Drugiej Wojnie Światowej Auto Union GmbH przeniesione zostało do Bawarii i wreszcie w 1965 Auto Union kupiła Grupa Volkswagena

Horch vs Maybach?

Teraz Audi to jeden z największych graczy wśród producentów samochodów premium. Pomimo tego, dotychczas nie mieli w swojej gamie samochodu, który mógłby konkurować z Mercedesem-Maybachem S65. Dotychczas, bo Audi ogłosiło powrót nazwy Horch na rynek pod postacią ultraluksusowej odmiany Audi A8. 

By konkurować na tej półce, Horch ma być wyposażony jak żadne inne A8. Pomimo tego, że lista atrakcji ma być nieprawdopodobnie długa, to sam samochód będzie miał taki sam rozstaw osi jak A8L. Dodatkowymi atrakcjami będą oczywiście emblematy i obstalunkowe obręcze.

Wizualizacja Audi A8 Horch

Jest jeszcze jedna rzecz, która wyróżni Horcha. Moc tego auta pochodziła będzie nie tylko ze znanej, montowanej w A8 jednostce V8, ale też z podwójnie doładowanego, sześciolitrowego W12. Ta sama wybitna jednostka, która znana jest z Bentleya. Co ważne będzie to ostatni samochód, do którego trafi ten silnik.

Mercedes-Maybach rozszerzył swoją linię o SUVa GLS (Mercedes-Maybach GLS 600). Audi zapowiedziało, że wersja Horch będzie dostępna jedynie w modelu A8. Wykluczyli też pojawienie się osobnej marki Horch ucząc się na błędach konkurencji.

Świetlana przyszłość

Wymagania klientów rosną, a producenci starają się na nie odpowiedzieć. Swoją drogą, ciekawe ilu potencjalnych klientów straciło Audi dotychczas przez brak Horcha w swojej gamie.

Jest też inny, ciekawy aspekt tej sytuacji — póki co brak zapowiedzi odpowiednika z BMW. Myślicie, że możemy nie mamy co czekać na auto ponad BMW 7 z wyposażeniem Individual? A może na kolejnych targach we Frankfurcie usłyszymy o np. BMW 7 Gustav Otto i będziemy mieli wyścig zbrojeń na jeszcze bardziej luksusowym poziomie? 

Loading Facebook Comments ...

Jeden Komentarz

  • fleck 5600sxt parts

    Appreciating the hard work you put into your blog and detailed information you
    offer. It’s nice to come across a blog every once in a while that
    isn’t the same old rehashed information. Fantastic read!
    I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.